O mnie

Dyplomowany fizjoterapeuta z kilkuletnim doświadczeniem. Doświadczenie zawodowe zdobywałem podczas pacy w państwowych, jak i prywatnych placówkach służby zdrowia.

Fizjoterapia jest moją pasją nieustannie poszerzam swoją wiedzę przez liczne kursy, szkolenia oraz książki o tematyce terapeutycznej.

Na co dzień prowadzę prywatną praktykę terapeutyczną. Specjalizuję się w rehabilitacji urazów, stanach pooperacyjnych/przeciążeniowych , bólach kręgosłupa , wad postawy

SZKOLENIA

FDM – Fascial Distortion Model

FDM (Fascial Distortion Model) jest obecnie jedną z najbardziej skutecznych terapii manualnych zwalczających ból. Wykorzystując mowę ciała (gestykulację) oraz sposób w jaki pacjent go opisuje, terapeuta jest w stanie natychmiast zastosować dopasowaną formę terapii manualnej, przynoszącą w większości przypadków natychmiastową poprawę. Diagnostyka przy stosowaniu tej techniki opiera się na szczegółowym wywiadzie z pacjentem, badaniu palpacyjnym i próbach ruchomości tkanek.  Przeciwwskazaniem do terapii FDM jest tętniak, otwarte rany, choroby centralnego układu nerwowego i ostre stany zapalne.

Suche igłowanie – Medyczna akupunktura

Suche igłowanie, inaczej akupunktura medyczna. Polega na wkłuciu igły w punkt spustowy, tzw. trigger point, który może znajdować się w mięśniach, stawach oraz okostnej.

Miejsca te zwykle występują w obrębie pasm mięśniowo-powięziowych i odznaczają się wyjątkowo wysokim poziomem wrażliwości. Efektem tego jest duża tkliwość tych punktów, które dają silne dolegliwości bólowe (zwykle promieniujące lub rzutowane – odczuwane niekiedy w zupełnie innych strukturach). Co więcej, trigger points są stosunkowo łatwe do rozpoznania, czego dowodami są wyczuwalna grubość i twardość. Warto też wspomnieć, że punkty spustowe mogą powstawać w obrębie innych tkanek i struktury np. tkanki tłuszczowej, więzadeł czy też torebek otaczających połączenia stawowe.

WSKAZANIA DO IGŁOTERAPII:
  • zbyt duże napięcie mięśni,
  • bóle pochodzące z tkanek miękkich,
  • tendinopatie,
  • bóle pochodzące z tkanki bliznowatej,
  • zespół bolesnego barku (tzw. barku zamrożonego)
  • stan zapalny rozcięgna podeszwowego stóp,
  • zespół ciasnoty podbarkowej,
  • zespół cieśni nadgarstka (ucisku nerwu pośrodkowego),
  • łokieć tenisisty, golfisty,
  • napięciowe bóle głowy,
  • zespoły bólowe kręgosłupa,
PRZECIWWSKAZANIA DO IGŁOTERAPII:
  • infekcja,
  • nowotwory,
  • zmiany skórne,
  • ciężka miażdżyca,
  • tętniak,
  • specyficzne neuropatie czuciowe,
  • Pacjent z zaburzeniami czucia,
  • zaawansowana osteoporoza,
  • u osób z podwyższonym ryzykiem infekcji np. po operacji,

IASTM – Instrument Assisted Soft Tissue Manipulation

Instrument Assisted Soft Tissue Mobilization (IASTM), czyli terapia narzędziowa tkanek miękkich, jest bezpieczną, nowoczesną metodą pracy z tkankami miękkimi przy wykorzystaniu specjalistycznych narzędzi.

Rozwija się ona powoli wśród polskich fizjoterapeutów, świetnie jednak sprawdzając się w takich przypadkach, jak wspomaganie terapii blizn, leczenie syndromu bólu mięśniowo–powięziowego oraz innych zaburzeń powięziowych.

Jakie zaburzenia możemy leczyć przy użyciu IASTM?

• Bóle kręgosłupa
  • Zespół cieśni nadgarstka
  • Zapalenia ścięgien, kaletek
  • Zapalenie rozcięgna podeszwowego
  • Bóle mięśni
  • Łokieć tenisisty, łokieć golfisty
  • Urazy stawu skokowego
  • Shin splints, zespół tarcia pasma biodrowo-piszczelowego

Kinesio taping

Kinesiotaping jest metodą terapeutyczną, polegającą na oklejaniu wybranych fragmentów ciała plastrami (plastry z j. ang.: ‚tapes’) o specjalnej strukturze materiału.

Działanie kinesiotaping’u:

• normalizacja patologicznego napięcia mięśni,
  • ułatwienie przemieszczania się mięśni względem powięzi,
  • zmniejszenie bólu poprzez aktywację endogennego systemu znieczulania, np. zmniejszenie dolegliwości bólowych kręgosłupa / barku / łokcia / nadgarstka / kolana, itd.,
  • poprawa działania dysfunkcyjnych narządów np. zwiększenie zakresu ruchu w chorym stawie,
  • poprawa mikrokrążenia – szybsze gojenie się zmian patologicznych,
  • aktywacja systemu limfatycznego – zmniejszenie stanów zapalnych, zmniejszenie obrzęków,

Stosowane techniki kinesiotaping’u:

• Technika mięśniowa,